Instituto
Profissional de Canossa
Ave.
Canossa, Haslaran, Delta Comoro, Dili Timor Leste
Academic
Year 2015/2016
|
Course Title
|
Human Computer
Interaction
|
Course Code
|
|
Semester
|
IV, 2019
|
Date
|
26 Juli 2019
|
Time
|
Instructor
|
||
Department
|
Technical
Computer and Informatics
|
Whatsapp
|
: 78603114
|
E-mail
|
Mobile Number
|
Pré-requisito
Materia :
FC ITC, FC BCA
Deskrisaun Materia
Aspektu. Importante nebe
sei estuda iha materi Interasaun ema ho
Komputador ou Human Interaction with Computer
inklui aspektu ema, aspektu komputador, aspektu embairomentu serbisu
nebe konhesidu liu ho naran ergonomic. Iha material ne’e liu-liu atu halo
estudante komprende liu kona ba oinsa relasaun entre desenho interfase programa
aplikasaun ida ho kondisaun embairomento serbisu nebe seguru.
Kobertura de Materia
- Introdusaun Interasaun Ema ho Komputador
- Fator Humanu ho Fator Komputador
- Fator Interasaun
- Kuadru (framework/kerangka kerja) ho Paradigma
- Prosesu Dezenu
- Modelu Utilizador
- Tarefas (task/tugas) no Analise
- Dezenu no notasaun dialogo
- Modelu Sistema
- Tekniku Evaluasaun
- Ajuda no Dokumentasaun
Objetivu
Geral
- Estudante bele komprende oinsa desemvolve interface nebe diak iha
sistema aplikasaun ida.
2.
Atu Estudante bele iha
konhesimentu geral kona ba saida mak Interaksau entre ema ,komputador ho
ambinte trabalho entre ema ho komputador (
Knowledge)
3. Estudante bele hatene diak liu tan kona ba
interaksaun entre ema ho sistema komputador
4. Atu Estudante bele hatene oinsa
halo kria sistema ida sai diak
liu tan, util, seguru, Útil
(utilizável), produtivo, efectivu , efisiente no
funcional.
5. Estudante bele iha kapasidade
atu determina forma atu garante katak uza teknolojia ne ' e bele sai útil ba
ema.
Schedule
Meeting
(16
Meeting)
|
Topics
&
Sub
Topics
|
General
Objectives
&
Specific
Objectives
|
Strategy
|
Teach
and Learn
Media
|
Assignment
|
Reference
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1
....../..../
2019
|
Introdusaun Interasaun
Ema ho Komputador.
· Introdusaun
·
Fator-fator maturacao interacaun ema ho komputadór
· Ema
· Komputadór
· Interasaun
· Interface ema ho komputador
·
Ekipamentus atu ajuda dezenvolvimentu
sistema
·
Estrategia dezenvolvimentu
interface
|
Estudante
bele hatene konteúdu geral kona inteaksaun ho komputador, inklui ema ,
komputador, interasaun entre ema ho komputador.
|
Hanorin
Diskusaun
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
Fo Trabalhu iha uma
|
1 & 2
|
2
....../..../
2019
|
Fator
Humanu ho Fator Komputador
·
Introdusaun ema
·
Sistema processamento de
modeloagem
·
Controladores motoric
·
Cinco(5) sentidos humanos
·
Ambiente
ü Ambiente sosiál
ü Ambiente cognitive
·
Introdusaun komputadór
·
A entrada e saida(Input no
output)
·
Komponente de entrada do
texto(text entry devices)
·
Kuňesimento de
eskrita(Hakerek)
·
Kuňesimento koalia
·
Komponente
indikadór 2D no 3D
·
Tela sensivel ao toque(touch
screen)
·
Caneta de luz
·
Tablet Digital
·
Komponente
Multifunsional
·
Entrada
Biometica
·
Komponente
saida
·
Komponente
saida audio
·
Komponente
emprimir
·
Letra ( Font)
·
Scanner
·
Leitor optico
·
Memoria
·
Media de
Armazenamento
·
Compressão
·
Limitasaun
desempenho interaktivo
·
Lei Moore
·
Emissões
Radiação
·
Teknologia de
Rede
|
Estudante
bele hatene fatores nebe ema ho komputador nia iha hodi halo interaksaun ho
komputador.
ü Ema (brainware) Estuda sei hatene no komprende katak ema sai hanesan element importante iha
interasaun ema ho komputador no aspektu seluk nebe iha relasaun ho Cinco(5)
sentidos humanos no ambiente social, ambiente cognitive
ü Komputador . Estudante bele komprende
geralmente komponente / instrumento
input, no ouput nebe komputador hasai no halo wainhira halo
interaksaun halo dialogo ho ema.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
Fo Trabalhu iha uma
|
1 & 2
|
3
....../..../
2019
|
Fator
Interasaun
·
Introdusaun
·
Terminologia interasaun
·
Ciclo de interasaun
·
Kuadru (Framework) interasaun
·
Ergonomia (Ergonomics)
·
Estilu de interasaun (interaction styles)
|
Fator interasaun bele ajuda estudante
komprende saida mak akontese entre utilijador ho ho sistema no hodi
transmiti objective entere saida mak utilizador percisa no saida mak
sistema tenki halo. Sei inklui terminologia interasaun, ciclu interasaun ,
kuadro interasaun , ergonoma no estilu interasaun.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun
Trabalho
|
Laptop, Projektor no Whiteboard
|
Fo Trabalhu iha uma
|
1, 2, 3 & 4
|
4
....../..../
|
Kuadru (framework/kerangka kerja) ho Paradigma
·
Kuadru hodi komprende interasaun
·
Rezolve
kompleksidade
·
Paradigma
interasaun
|
Estudante bele komprende no esplika kona ba Kuadru (framework/kerangka kerja) ho Paradigma
interasaun entre ema ho komputador.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
Fo Trabalhu iha uma
|
1, 2 & 3
|
5
....../..../
|
Prosesu Dezenu
·
Introdusaun
·
Saida mak dezeñu(Design)
·
Regulamentu
halo dezenu
·
Ciclo
dezenvolvimentu vida software
ü Waterfall
ü Rapid Application Development(RAD)
ü Prototype
ü Cenario
·
Dezeñu
interface
·
Planamento hodi
halo projetu aplikasaun
|
Estudante bele komprende no hatene saida mak
desenhu, regulamentus no oinsa prosesu hosi desenho software ida too sai
produtu ida nebe util ho kualidade diak.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
Fo Trabalhu iha uma
|
1 & 2
|
6
....../..../
|
Modelu Utilizador
·
Introdusaun
·
Modelu kognitivu
·
Modelu goals,
Operators, Methods, Selections(GOMS).
·
Kognitivu,
complexity teori(CCT)
·
Modelu
linguistica
·
Modelu fíziku
no instrumentu
·
Modelu arquitectura
kognitivu
·
Modelu
ambiente problema
·
Interasaun
baseia ba Interface
|
-
Estudante bele hatene no
komprende kona ba modelu-modelu
utilizador iha sistema ida.
-
Estudante bele esplika
modelu kognitivu nebe representa utilizador hosi sistema interaktivu. Isplika
no komprende modelu hirarkia nebe representa serbisu hosi utilizador no
struktura objective, modelu linguistiu nebe representa gramatika hosi sistema
utilizador, modelu fisiku no instrument nebe representa kapasidade motoriku ema no arquitectura kognitif hanesan base ba
modelu kognitivu.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
1 & 2
|
|
7
....../..../
2019
|
Review Topics Meeting 1-6
|
Estudantes
bele estuda kompriende geralmente kona
ba materia hirak ne’ebe hanorin ona
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
Quis
|
1, 2, 3 & 4
|
Mediu Ezame
|
||||||
9
..../../ 2015
|
TAREFAS (TASK/TUGAS) NO ANALISE
·
Introdusaun
·
Tekniku Analiza tarefas
·
Rekursu Informasaun no rekollamentu dadus
·
Utilizasaun Resultado Analiza tarefas
|
Atu
estudant bele komprende tekniku analisa tarefas, nebe inklui dekompesisi
tarefas, rekursu
informasaun no rekollamentu dadus ,utilizasaun resultado analiza tarefas
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
1 & 2
|
|
10
..../../ 2019
|
DEZENU
NO NOTASAUN DIALOGO
·
Introdusaun
·
Estrutura
dialogo ema
·
Notasaun diagramatika
·
Notasaun
tekstual
·
Dialogo
Semantiku
·
Dezenu no
Analiza Dialogo
·
Apresentasaun
no Properiedade Lexical
·
Dezenu
Non-Antropomorfik
|
ü Estudante bele hatene saida mak dialogo, notasaun iha desenhu dialogo,
notasaun diagramatika,notasaun tekstual, dialogo semantiku, variasau modelu
analisa dialogo.
ü Estudante bele halo exemplo desenho dialogo.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun
Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
1 & 2
|
|
11
..../../ 2019
|
MODELU SISTEMA
|
Estudante bele konhese
tekniku modelizasaun, modelu utilizador no kognitivu, modelu-modelu interasaun
no oinsa tekniku semiformal , Stadu, Analiza eventu no suporta implementasaun
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun
Trabalho
|
1 & 2
|
||
12
..../../ 2019
|
TEKNIKU
EVALUASAUN
·
Introdusaun
·
Avaliasaun Dezenu
·
Cognitivu Walkthroung
·
Avaliasaun Heuristik
·
Avaliasaun basea ba revizaun
·
Modelu Avaliasaun Basiku
·
Avaliasaun Implementasaun
·
Avaliasaun Experimental
·
Avaliasaun Analiza Dadus
·
Estudu Experimental ba Grupo
·
Tekniku Observasaun
·
Tekniku Query
·
Modelu Fisiologis
·
Hili Modelu Avaliasaun
|
ü Estudate bele komprende no esplika
no aplika metologia no modelu nebe suporta desenhu sistema
interaktivu, no objectivo nebe sei hetan no tipo halo availasaun , maneira
halo availasaun desenho no implementasaun no hili motodo availasaun balun.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun
Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
1 & 2
|
|
13-14
....../..../
2019
|
AJUDA NO DOKUMENTASAUN
|
Estudante bele hatene, komprende , isplika kona ba
oinsa halo menu ajuda no dokumentasaun
ba sistema komputador nebe kria ona.
|
Hanorin
Diskusaun
Pratika
Apresentasaun
Trabalho
|
Laptop, Projektor
no Whiteboard
|
Pratika
|
1
|
15
....../..../
2019
|
Review Topics Meeting 9-15
|
Diskusaun
|
Hanorin, Diskusaun
|
Pratika
|
1, 2, 3 & 4
|
|
Ezame
Final
|
Referensia
1.
Dix, Alan et.al.(2004)
Human-Computer Interaction, Prentice Hall, England, Europe.
2. Sudarmawan. (2017). Interaksi Manusia & Komputer. Yogyakarta: Penerbit Andi.
3. Insap santoso. (2011). Interaksi Manusia dan Komputer. Yogyakarta:
Penerbit Andi.
4. Insap santoso. (2011). Interaksi Manusia dan Komputer (edisi 2).
Yogyakarta: Penerbit Andi.
Grading
Presensia
|
%
|
Traballu iha uma/ Quiz
|
%
|
Mediu Ezame
|
%
|
Ezame Final
|
%
|
Assesment
Criteria
A+
|
97 -100
|
A
|
90-96
|
A-
|
84-89
|
B+
|
79-83
|
B
|
72-78
|
B-
|
67-71
|
C+
|
62-66
|
C
|
54-61
|
C-
|
49-53
|
D+
|
42-48
|
D
|
34-41
|
D-
|
27-33
|
E
|
0-26
|
Tidak ada komentar:
Posting Komentar